Com fer un dossier per presentar el nostre espectacle?
Dilluns, 18 octubre 2021
En el marc de la Fira Mediterrània es va realitzar una petita píndola informativa per explicar com hem de confeccionar un dossier del nostre espectacle per presentar-lo a programadors. Des de l'Agrupament d'Esbarts Dansaires vam demanar aquesta formació per tal que tots els esbarts que vulguin presentar-se a la proposta "Esbarts als Ateneus" tinguessin una eina útil per poder presentar la seva proposta.
Recordeu que el termini per presentar propostes a "Esbarts als ateneus" finalitza el 24 d'octubre.
Us oferim en resum de què es va presentar en aquesta píndola informativa.
Guió del dossier:
1. Sinopsi
La sinopsi ha de ser breu i ha de descriure l'espectacle: quins balls es presentaran?, quin és el lligam (si n'hi ha) d'aquests balls? També pot explicar què preteneu amb aquest espectacle, quin objectiu teniu, què us ha portat a crear-lo.
2. Fitxa artística
Qui són els responsables artístics de l'espectacle? Director artístic, coreògraf, dissenyador del vestuari, autor o intèrpret de la música, dissenyador de la il·luminació...
3. Currículum
Aquí també s'ha d'imposar la brevetat. No cal explicar tota la història de l'esbart o tot el currículum dels responsables artístics. Expliquem, de forma concreta, les realitzacions més recents.
4. Material gràfic
Adjunteu tot el material gràfic que pugueu: fotografies i vídeos. Si l'espectacle encara no s'ha estrenat, indiqueu-ho. Podeu aportar algun vídeo d'assajos on es pugui veure per on va l'espectacle.
5. Previsió
Quan estarà a punt l'espectacle?, quan el podreu estrenar? Si estem parlant de propostes pel 2022 i teniu previst tenir l'espectacle a punt a la tardor, per exemple, indiqueu-ho. També ajuda a saber el "timing" previst del procés de creació. Per exemple, quan estarà a punt el vestuari, o quan estaran a punt els diferents balls. Si algun programador està interessat, el podeu convidar a veure com esteu treballant. Si ja està estrenat i el podeu presentar de forma immediata, indiqueu-ho, també.
6. Fitxa tècnica
Com més completa, millor. Caldria indicar:
- Durada
- Nombre de dansaires
- Temps de muntatge
- Escenografia: si hi ha d'haver elements escenogràfics o no, qui els aporta (vosaltres o el teatre). Per exemple: ciclorama, projector... Si hi ha altres elements escenogràfics: bancs, cadires, testos amb flors, garlandes... va bé poder-ne fer un dibuix de la distribució.
- So: anirà com a una única pista o tindrà una pista per a cada ball? Hi haurà algú de la companyia acompanyant al tècnic de so o no? En quin format portareu la música? (si no és en directe): CD, memòria USB, ordinador... Si la música és en directe quins instruments hi haurà? On haurien d'estar situats els músics?
- Il·luminació: quina il·luminació es necessita? Qui la dissenyarà, la companyia o la de dissenyar el teatre? És una il·luminació genèrica per a tot l'espectacle o hi ha d'haver efectes de llum? Algú de la companyia acompanyarà al tècnic de llum del teatre?
- Personal: a part dels balladors, els músics, el tècnic de so i de llums que ja hem comentat que cal indicar, hi ha més personal?: vestuari, regidor d'escenari...
6. Dades de contacte
Nom, correu electrònic i telèfon amb qui contactar en cas de possible contractació. Si hi ha més d'un responsable, indiqueu els diferents noms i les diferents responsabilitats. (Director general, director musical, gestor...)
Si teniu cap dubte sobre aquest resum, no dubteu en contactar amb l'agrupament: agrupament@esbarts.cat
Menú principal
cercador
Multimèdia
Punt informatiu
manual bones pràctiques
Esbarts
Actualitat agenda
Transparència
Publicacions
Amb la col·laboració del Departament de Cultura