Guanyar temps difonent continguts
Dijous, 25 maig 2017
Des de l'Ens de l'Associacionisme Cultural Català ens arriba aquesta "píndola" formativa. Esperem que sigui del vostre interès.
Ets el responsable de comunicació d’una entitat que vol ampliar el ressò mediàtic de les activitats que organitzeu, però no disposes de gaire temps per gestionar la plataforma web i els perfils socials que heu generat. Necessites automatitzar la teva feina per aconseguir arribar a un públic tan gran com sigui possible.
If this then that és una de les aplicacions comunicatives que millor acollida han rebut els darrers anys. El mateix nom del programa —Si passa això, fes allò—ja revela els conceptes sobre el qual ha aixecat el seu èxit: concertació i automatització. Els seus usuaris poden ordenar que una acció es compleixi automatitzadament sempre que aquesta compleixi un requisit definit prèviament.
Abans de començar a utilitzar qualsevol de les possibilitats que ofereix If this then that, és convenient preguntar-se sobre la seva idoneïtat. “Realment ens interessa que tots els continguts que compleixen un paràmetre derivin automàticament en una segona acció?” Hem de tenir present que hi ha molts tipus de continguts i que cada xarxa social els transmet des d’un prisma diferent.
En la mesura de les nostres possibilitats, també és preferible que els lectors de les nostres publicacions no percebin que el contingut que llegeixen ha perdut calidesa humana. És molt important intentar traslladar les comunitats físiques que gaudim en la vida real en el sí de les plataformes virtuals. Si abusem indiscriminadament de la automatització de continguts, sobretot si aquests responen a uns missatges molt freds i corporatius, incorrerem el perill de resultar poc atractius a la gent a qui ens adrecem.
GUANYAR TEMPS DIFONENT CONTINGUTS: IF THIS THEN THAT (IFTTT)
If this then that posa en contacte les principals xarxes socials perquè puguis compartir un contingut a diferents plataformes (Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, etcètera) sense necessitat de replicar-les. Tot i que en aquesta píndola comunicativa emprarem el nom de les xarxes socials més populars, opera amb un gran ventall de plataformes. Us recomanem que exploreu l’aplicació per descobrir altres utilitats que possiblement us siguin d’ajuda.
Recordeu que totes les possibilitats que us oferim a continuació s’executaran, previ permís previ, automatitzadament.
1.- Comunicació Web Xarxa social.
Quan publiquen una entrada a la pàgina web, aquesta apareixerà anunciada en els perfils socials que hàgim indicat
Ús habitual:
Volem que totes les entrades que publiquem a Wordpress sigui anunciades a Facebook, Twitter, Instagram, etcètera...
Volem que totes les actualitzacions a una pàgina es publiquin, mitjançant el canal RSS, a les xarxes socials
2.- Comunicació Xarxa Social -> Web
Quan publiquem un contingut a una xarxa social, aquest es presentarà ipso facto al nostre web.
Ús habitual:
Volem que els vídeos que pengem a YouTube apareguin de manera destacada a la nostra pàgina web.
3.- Comunicació Xarxa social -> Xarxa social.
Quan publiquem un contingut a la Xarxa social 1, aquest apareixerà també a la xarxa social 2.
Ús habitual:
Volem que un contingut Twitter també sigui visible a Facebook.
Volem que les imatges publicades a Instagram apareguin immediatament a TW o FB.
Volem publicar els darrers vídeos penjats a Youtube a les xarxes socials associades.
Volem retuitejar les piulades a Twitter d’un altre usuari.
Volem sincronitzar la imatge de perfil de dues xarxes associades. Exemple: Si publiquem el logotip d’un mussol com a nova imatge corporativa de la nostra entitat al perfil de Facebook, apareixerà sense dilació en les xarxes socials associades.
Volem publicar els nostres continguts a un canal de missatgeria obert (Ex: Telegram)
4.- Comunicació amb els seguidors a les xarxes socials
Quan desitgem agrair als nostres seguidors (especialment a Twitter) el seu suport a les xarxes socials.
Ús habitual:
Volem agrair que una persona hagi iniciat a seguir-nos a Twitter.
Volem publicar a Facebook o Twitter mitjançant la veu
Volem felicitar als teus seguidors algunes dates assenyalades (Nadal, Cap d’Any...)
5.- Emmagatzematge.
Quan desitgem guardar arxius i documents que ens han enviat a qualsevol de les nostres plataformes.
Ús habitual:
Volem consultar en una llista tots els documents adjunts que ens han enviat en el nostre correu electrònic
Volem emmagatzemar tots els continguts de Facebook, Twitter o Instagram que hem publicat, o bé aquells en els quals hem estat etiquetats.
Volem publicar ràpidament totes que tenim en un àlbum del mòbil a Facebook.
Volem sincronitzar els arxius que tenim a Dropbox (o altres) i Google Drive (o altres).
Volem agrupar en una llista tots els pagaments que realitzem mitjançant Amazon o PayPal.
Volem recopilar tots els enllaços que hem publicat a Twitter.
6.- Programació i notificació.
Quan desitgem tenir un acurat control dels continguts més destacats que rebem o de les campanyes de comunicació que volem llençar.
Ús habitual:
Volem recordar una gestió que hem de fer en un període de temps regular (setmanal / mensual / anual)
Volem rebre una notificació quan un usuari de Twitter publiqui.
Volem rebre una notificació quan rebem un correu d’un emissor concret
Volem sincronitzar els esdeveniments del Google Calendar a Wunderlist.
Volem publicar continguts a Facebook o Twitter relacionats amb les cites programades en el Google Calendar.
Volem conèixer quan s’efectuarà una campanya MailChimp prèviament programada
Volem afegir els contactes del mòbil a les llistes de difusió MailChimp.
7.- Anàlisi de les teves publicacions
Quan desitgem visualitzar ràpidament el ritme de les nostres publicacions, o bé de les persones que responen (likes, shares, respostes, mencions...) a elles.
Ús habitual
Volem crear una Base de Dades de les nostres publicacions Twitter, Facebook...
Aquesta llista de possibilitats no és, ni de bon tros, exhaustiva. Si volem crear una automatització –“recepta”, en l’argot d’ITTT—que executi “desencandents” no contemplats en l’aplicació original, heu de seguir els següents passos:
1) Anar a la versió mòbil ITTT
2) Seleccionar (franja dreta inferior) la llegenda “My Apple”
3) Seleccionar (franja dreta superior) símbol “+”
4) Seleccionar la imatge i escollir de quina aplicació voleu extreure la informació
5) Seleccionar el criteri “desencadenant de l’acció” Ull! Llegiu molt bé les condicions d’ús de l’aplicació en concret. No accepteu que aquelles que us exigeixen poder publicar en el vostre nom.
6) Seleccionar la plataforma en la qual s’inserirà la comunicació.
If this then that també incorpora ginys per executar accions de manera no automatitzada, com ara guardar notes, enviar fotografies a persones predeterminades, publicar fotografies a un àlbum de Facebook, o publicar activitats al Google Calendar, entre altres
Equip de comunicació Ens de l’Associacionisme Cultural Català
Menú principal
cercador
Multimèdia
Punt informatiu
manual bones pràctiques
Esbarts
Actualitat agenda
Transparència
Publicacions
Amb la col·laboració del Departament de Cultura